ПРОЄКТ РІШЕННЯ № 7-60/2024

ПРОЄКТ

Автор проєкту – начальник відділу фінансів Летичівської селищної ради –

Людмила СМАГЛЮК

ЛЕТИЧІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА

ХМЕЛЬНИЦЬКОГО РАЙОНУ ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

VІІІ скликання

Шістдесятої сесії

05.07.2024 р. Летичів №7

Про встановлення місцевого податку – плати за землю на території Летичівської селищної ради

Керуючись ст.269-288 Податкового кодексу України, відповідно до п. 24 ч. 1 ст. 26, ст. 69 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Летичівська селищна рада

В И Р І Ш И Л А :

  1. Встановити на території Летичівської територіальної громади з 01.01.2025 року місцевий податок – плата за землю.
  2. Затвердити Положення про земельний податок (додаток 1).
  3. Затвердити Положення про орендну плату (додаток 2)
  4. Рішення набирає чинності з 01.01. 2025 року.
  5. З 01.01.2025 року вважати такими, що втратили чинність рішення Летичівської селищної ради №16 від 29.06.2023 року «Про встановлення місцевого податку – плати за землю на території Летичівської селищної ради», №24 від 08.08.2023 року «Про внесення змін до рішення Летичівської селищної ради від 29.06.2023 року «Про встановлення місцевого податку – плати за землю на території Летичівської селищної ради» та №28 від 01.02.2024 року «Про внесення змін до рішення Летичівської селищної ради від 29.06.2023 року №16»
  6. Секретарю ради Провозьону В.М. забезпечити оприлюднення даного рішення в установленому порядку.

7. Виконання даного рішення покласти на заступника селищного голови Пузарецького В.І. та начальника відділу земельних відносин Поліщук О.М.

8.Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку, житлово-комунального господарства, комунальної власності, промисловості, підприємництва, транспорту, зв’язку та сфери послуг (голова комісії - Морозова О.М.).

Селищний головаІгор ТИСЯЧНИЙ

Погоджено

Автор проєкту начальник відділу фінансів Смаглюк Л.Д.

Заступник селищного голови ________________________ Пузарецький В.І.

Заступник селищного голови__________________________ Ніцевич А.В.

Начальник юридичного відділу _______________________ Коберник О.В.

Секретар селищної ради _______________________ Провозьон В.М.


Додаток 1

до рішення сесії

№ від 2024р.

ПОЛОЖЕННЯ

про земельний податок

  1. Платники земельного податку
    1.1. Платниками податку є:
    - власники земельних ділянок, земельних часток (паїв);
    - землекористувачі, яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності на правах постійного користування;
    1.2. Особливості справляння податку суб’єктами господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, встановлюються главою 1 розділу XIV Податкового кодексу України (Кодекс, ПКУ).
  2. Об’єкти оподаткування земельним податком

Об’єктами оподаткування є:

- земельні ділянки, які перебувають у власності;

- земельні частки (паї), які перебувають у власності;

-земельні ділянки державної та комунальної власності, які перебувають у володінні на праві постійного користування;

3. База оподаткування земельним податком

3.1. Базою оподаткування є:

- нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого ст.289 ПКУ;

- площа земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено.

База оподаткування по земельних частках (паях) визначається згідно із даними земельних ділянок, на які фізичні особи мають право як власники земельних часток (паїв), з урахуванням підпункту 3.1 цього пункту.

3.2. Рішення селищної ради щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється селищною радою до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

  1. Оподаткування земельних ділянок, наданих на землях лісогосподарського призначення (незалежно від місцезнаходження), земельним податком
  2. 4.1. Податок за лісові землі складається із земельного податку та рентної плати, що визначається податковим законодавством.
    4.2. Ставки податку за один гектар нелісових земель, які надані у встановленому порядку та використовуються для потреб лісового господарства, встановлюються відповідно до пункту 5 цього Положення.
    4.3. Ставки податку за один гектар лісових земель встановлюються відповідно до пункту 5 цього Положення.
  3. Ставки податку

5.1. Ставка податку за земельні ділянки, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), нормативну грошову оцінку яких проведено, встановлюється у розмірі не більше 3 відсотків від їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки, а для лісових земель - не більше 0,1 відсотка від їх нормативної грошової оцінки.

5.2. Ставка податку встановлюється у розмірі не більше 12 відсотків від їх нормативної грошової оцінки за земельні ділянки, які перебувають у постійному користуванні суб’єктів господарювання (крім державної та комунальної форм власності).

5.3. Ставка податку за земельні ділянки, у тому числі право на які фізичні особи мають як власники земельних часток (паїв), розташовані за межами населених пунктів або в межах населених пунктів, встановлюється у розмірі не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків від нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, а для лісових земель - не більше 0,1 відсотка від нормативної грошової оцінки площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області.

5.4. Ставки податку за земельні ділянки становлять:

Ставки земельного податку,

які діятимуть на території Летичівської селищної ради

у 2025 році

Вид цільового призначення земель Ставки податку (відсотків нормативної грошової оцінки)
За земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено (незалежно від місцезнаходження) За земельні ділянки за межами населених пунктів, нормативну грошову оцінку яких не проведено
код найменування Для юридичних осіб Для фізичних осіб Для юридичних осіб Для фізичних осіб
01 Землі сільськогосподарського призначення (земельні ділянки, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей; земельні ділянки, надані для діяльності у сфері надання послуг у сільському господарстві та інше)
01.01 Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва 1,0 1,0 5 1,0
01.02 Для ведення фермерського господарства 1,0 1,0 5 1,0
01.03 Для ведення особистого селянського господарства 1,0 1,0 5 1,0
01.04 Для ведення підсобного сільського господарства 1,0 1,0 5 1,0
01.05 Для індивідуального садівництва 1,0 1,0 5 1,0
01.06 Для колективного садівництва 1,0 1,0 5 1,0
01.07 Для городництва 0,6 0,6 5 0,6
01.08 Для сінокосіння і випасання худоби 0,6 0,6 5 0,6
01.09 Для дослідних і навчальних цілей 1,0 1,0 5 1,0
01.10 Для пропаганди передового досвіду ведення сільського господарства 1,0 1,0 5 1,0
01.11 Для надання послуг у сільському господарстві 1,0 1,0 5 1,0
01.12 Для розміщення інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської діяльності 1,0 1,0 5 1,0
01.13 Для іншого сільськогосподарського призначення 1,0 1,0 5 1,0
01.14 Для цілей підрозділів 01.01-01.13, 01.15-01.19 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду 1,0 1,0 5 1,0
01.15 Земельні ділянки запасу під сільськогосподарськими будівлями і дворами 1,0 1,0 5 1,0
01.16 Земельні ділянки під полезахисними лісовими смугами 1,0 1,0 5 1,0
01.18 Земельні ділянки загального користування, які використовуються як польові дороги, прогони 1,0 1,0 5 1,0
01.19 Земельні ділянки під громадськими сіножатями та громадськими пасовищами 1,0 1,0 5 1,0
02
02.01 Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) 0,3 0,3 5 0,3
02.02 Для колективного житлового будівництва 0,3 0,3 5 5
02.03 Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку 0,3 0,3 5 5
02.04 Для будівництва і обслуговування будівель тимчасового проживання 0,3 0,3 5 5
02.05 Для будівництва індивідуальних гаражів 0,3 0,3 5 5
02.06 Для колективного гаражного будівництва 0,3 0,3 5 5
02.07 Для іншої житлової забудови 0,3 0,3 5 5
02.08 Для цілей підрозділів 02.01-02.07 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду 0,3 0,3 5 5
02.12 Земельні ділянки загального користування, які використовуються як внутрішньоквартальні проїзди, пішохідні зони 0,3 0,3 5 5
03 Землі громадської забудови (земельні ділянки, які використовуються для розміщення громадських будівель і споруд (готелів, офісних будівель, торговельних будівель, для публічних виступів, для музеїв та бібліотек, для навчальних та дослідних закладів, для лікарень та оздоровчих закладів), інших об’єктів загального користування)
03.01 Для будівництва та обслуговування будівель органів державної влади та місцевого самоврядування 1,5 1,5 5 5
03.02 Для будівництва та обслуговування будівель закладів освіти 1,5 1,5 5 5
03.03 Для будівництва та обслуговування будівель закладів охорони здоров’я та соціальної допомоги 1,5 1,5 5 5
03.04 Для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій 1,5 1,5 5 5
03.05 Для будівництва та обслуговування будівель закладів культурно-просвітницького обслуговування 1,5 1,5 5 5
03.06 Для будівництва та обслуговування будівель екстериторіальних організацій та органів 3 3 5 5
03.07 Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі 3,0 3,0 5 5
03.08 Для будівництва та обслуговування об’єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування 2,5 2,5 5 5
03.09 Для будівництва та обслуговування будівель кредитно-фінансових установ 3 3 5 5
03.10 Для будівництва та обслуговування адміністративних будинків, офісних будівель компаній, які займаються підприємницькою діяльністю, пов’язаною з отриманням прибутку 3 3 5 5
03.11 Для будівництва та обслуговування будівель і споруд закладів науки 1,5 1,5 5 5
03.12 Для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування 1,5 1,5 5 5
03.13 Для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування 2,5 2,5 5 5
03.14 Для розміщення та постійної діяльності органів ДСНС 1,5 1,5 5 5
03.15 Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови 1,5 1,5 5 5
03.16 Для цілей підрозділів 03.01-03.15 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду 1,5 1,5 5 5
03.17 Для розміщення та експлуатації закладів з обслуговування відвідувачів об’єктів рекреаційного призначення 1,5 1,5 5 5
03.20 Земельні ділянки загального користування, які використовуються як внутрішньоквартальні проїзди, пішохідні зони 1,0 1,0 5 5
04 Землі природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення (природні території та об’єкти (природні заповідники, національні природні парки, біосферні заповідники, регіональні ландшафтні парки, заказники, пам’ятки природи, заповідні урочища), а також штучно створені об’єкти (ботанічні сади, дендрологічні парки, зоологічні парки, парки-пам’ятки садово-паркового мистецтва), що надаються у постійне користування спеціальним адміністраціям територій та об’єктів природно заповідного фонду (крім земельних ділянок під об’єктами природно-заповідного фонду, що включені до їх складу без вилучення)
04.01 Для збереження та використання біосферних заповідників 1,5 1,5 5 5
04.02 Для збереження та використання природних заповідників 1,5 1,5 5 5
04.03 Для збереження та використання національних природних парків 1,5 1,5 5 5
04.04 Для збереження та використання ботанічних садів 1,5 1,5 5 5
04.05 Для збереження та використання зоологічних парків 1,5 1,5 5 5
04.06 Для збереження та використання дендрологічних парків 1,5 1,5 5 5
04.07 Для збереження та використання парків-пам’яток садово-паркового мистецтва 1,5 1,5 5 5
04.08 Для збереження та використання заказників 1,5 1,5 5 5
04.09 Для збереження та використання заповідних урочищ 1,5 1,5 5 5
04.10 Для збереження та використання пам’яток природи 1,5 1,5 5 5
04.11 Для збереження та використання регіональних ландшафтних парків 1,5 1,5 5 5
05 Землі іншого природоохоронного призначення (земельні ділянки,, в межах яких є природні об’єкти, що мають особливу наукову цінність та які надаються для збереження і використання цих об’єктів, проведення наукових досліджень, освітньої та виховної роботи)
06 Землі оздоровчого призначення (землі, що мають природні лікувальні властивості, які використовуються або можуть використовуватись для профілактики захворювань і лікування людей)
06.01 Для будівництва і обслуговування санаторно-оздоровчих закладів 3 3 5 5
06.02 Для розробки родовищ природних лікувальних ресурсів 3 3 5 5
06.03 Для інших оздоровчих цілей 3 3 5 5
06.04 Для цілей підрозділів 06.01-06.03 та для збереження та для використання земель природно-заповідного фонду 3 3 5 5
07 Землі рекреаційного призначення (земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки,зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об’єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об’єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об’єктів стаціонарної рекреації)
07.01 Для будівництва та обслуговування об’єктів рекреаційного призначення 1,5 1,5 5 5
07.02 Для будівництва та обслуговування об’єктів фізичної культури і спорту 1,5 1,5 5 5
07.03 Для індивідуального дачного будівництва 1,5 1,5 5 5
07.04 Для колективного дачного будівництва 1,5 1,5 5 5
07.05 Для цілей підрозділів 07.01-07.04 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду 1,5 1,5 5 5
07.08 Земельні ділянки загального користування, які використовуються як зелені насадження загального користування 1,0 1,0 5,0 5,0
08 Землі історико-культурного призначення (земельні ділянки, на яких розташовані: пам’ятки культурної спадщини, їх комплекси(ансамблі), історико-культурні заповідники, історико-культурні заповідні території, охоронювані археологічні території, музеї просто неба, меморіальні музеї-садиби)
08.01 Для забезпечення охорони об’єктів культурної спадщини 1,5 1,5 5 5
08.02 Для розміщення та обслуговування музейних закладів 1,5 1,5 5 5
08.03 Для іншого історико-культурного призначення 1,5 1,5 5 5
08.04 Для цілей підрозділів 08.01-08.03 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду 1,5 1,5 5 5
09 Землі лісогосподарського призначення (земельні ділянки, вкриті лісовою рослинністю, а також не вкриті лісовою рослинністю, нелісові земельні ділянки, які надані та використовуються для потреб лісового господарства, крім земельних ділянок, зайнятих зеленими насадженнями у межах населених пунктів, які не віднесені до категорії лісів, а також земельних ділянок, зайнятих окремими деревами і групами дерев, чагарниками на сільськогосподарських угіддях, присадибних, дачних і садових ділянках)
09.01 Для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг 0,1 0,1 0,1 0,1
09.02 Для іншого лісогосподарського призначення 0,1 0,1 0,1 0,1
09.03 Для цілей підрозділів 09.01-09.02 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду 0,1 0,1 0,1 0,1
09.04 Для розміщення господарських дворів лісогосподарських підприємств, установ, організацій та будівель лісомисливського господарства 0,1 0,1 0,1 0,1
10 Землі водного фонду (земельні ділянки, зайняті морями, річками, озерами, водосховищами, іншими водними об’єктами, болотами, а також островами, не зайнятими лісами; прибережними захисними смугами вздовж морів, річок та навколо водойм, крім земель, зайнятих лісами; гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами та каналами, а також земельні ділянки, виділені під смуги для них; береговими смугами водних шляхів)
10.01 Для експлуатації та догляду за водними об’єктами 1,5 1,5 5 5
10.02 Для облаштування та догляду за прибережними захисними смугами 1,5 1,5 5 5
10.03 Для експлуатації та догляду за смугами відведення 1,5 1,5 5 5
10.04 Для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами 1,5 1,5 5 5
10.05 Для догляду за береговими смугами водних шляхів 1,5 1,5 5 5
10.06 Для сінокосіння 1,5 0,3 5 0,3
10.07 Для рибогосподарських потреб 1,5 1,5 5 5
10.08 Для культурно-оздоровчих потреб, рекреа-ційних, спортивних і туристичних цілей 1,5 1,5 5 5
10.09 Для проведення науково-дослідних робіт 1,5 1,5 5 5
10.10 Для будівництва та експлуатації гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд 1,5 1,5 5 5
10.12 Для цілей підрозділів 10.1-10.10,10.14-10.16 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду 1,5 1,5 5 5
10.14 Водні об’єкти загального користування 1,0 1,0 5 5
10.15 Земельні ділянки під пляжами 1,5 1,5 5 5
10.16 Земельні ділянки під громадськими сіножатями 1,0 1,0 1,0 1,0
10.09 Для проведення науково-дослідних робіт 1,5 1,5 5 5
10.10 Для будівництва та експлуатації гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд 1,5 1,5 5 5
10.11 Для будівництва та експлуатації санаторіїв та інших лікувально-оздоровчих закладів у межах прибережних захисних смуг морів, морських заток і лиманів 1,5 1,5 5 5
10.12 Для цілей підрозділів 10.01-10.11 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду 1,5 1,5 5 5
11 Землі промисловості (земельні ділянки, надані для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд промислових, гірничодобувних, транспортних та інших підприємств, їх під’їзних шляхів, інженерних мереж, адміністративно-побутових будівель, інших споруд)
11.01 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов’язані з користуванням надрами 3 3 5 5
11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості 1,5 1,5 5 5
11.03 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств 1,5 1,5 5 5
11.04 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) 3 3 5 5
11.05 Для цілей підрозділів 11.01-11.04 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду 1,5 1,5 5 5
11.07 Земельні ділянки загального користування, які використовуються як зелені насадження спеціального призначення 1,0 1,0 5 5
11.08 Земельні ділянки загальноо користування, відведені для цілей поводження з відходами 1,0 1,0 5 5
12 Землі транспорту (земельні ділянки, надані підприємствам, установам та організаціям залізничного, автомобільного транспорту і дорожнього господарства, морського, річкового, авіаційного, трубопровідного транспорту та міського електротранспорту для виконання покладених на них завдань щодо експлуатації, ремонту і розвитку об’єктів транспорту)
12.03 Для розміщення та експлуатації будівель і споруд річкового транспорту 3 3 5 5
12.04 Для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства 3 3 5 5
12.08 Для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій 3 3 5 5
12.09 Для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту 3 3 5 5
12.10 Для цілей підрозділів 12.03, 12.04, 12.08, 12.09, 12.11, 12.13 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду 3 3 5 5
12.11 Для розміщення та експлуатації об’єктів дорожнього сервісу 3 3 5 5
12.13 Земельні ділянки загального користування, які використовуються як вулиці, майдани, проїзди, дороги, набережні 1,0 1,0 5 5
13 Землі зв’язку (земельні ділянки, надані під повітряні і кабельні телефонно-телеграфні лінії та супутникові засоби зв’язку, а також підприємствам, установам та організаціям для здійснення відповідної діяльності)
13.01 Для розміщення та експлуатації об’єктів і споруд телекомунікацій 1,5 1,5 5 5
13.02 Для розміщення та експлуатації будівель та споруд об’єктів поштового зв’язку 1,5 1,5 5 5
13.03 Для розміщення та експлуатації інших технічних засобів зв’язку 1,5 1,5 5 5
13.04 Для цілей підрозділів 13.01-13.03,13.05 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду 1,5 1,5 5 5
13.05 Для розміщення та постійної діяльності Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України 1,5 1,5 5 5
14 Землі енергетики (земельні ділянки, надані в установленому порядку для розміщення, будівництва і експлуатації та обслуговування об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій (атомні, теплові, гідро- та гідроакумулюючі електростанції, теплоелектроцентралі, котельні), об’єктів альтернативної енергетики (електростанції з використанням енергії вітру, сонця та інших джерел), об’єктів передачі електричної та теплової енергії (повітряні та кабельні лінії електропередачі, трансформаторні підстанції, розподільні пункти та пристрої, теплові мережі), виробничих об’єктів, необхідних для експлуатації об’єктів енергетики, в тому числі баз та нунктів)
14.01 Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій 3 3 5 5
14.02 Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об’єктів передачі електричної енергії 3 3 5 5
14.03 Для цілей підрозділів 14.01-14.02 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду 2 2 5 5
14.05 Земельні ділянки загального користування, які використовуються як зелені насадження спеціального призначення 1,0 1,0 5 5
14.06 Земельні ділянки загального користування, відведені для цілей поводження з відходами 1,0 1,0 5 5
15 Землі оборони (земельні ділянки, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил, інших військових формувань, утворених відповідно до законодавства)
15.01 Для розміщення та постійної діяльності Збройних Сил 1,5 1,5 5 5
15.07 Для розміщення та постійної діяльності інших, створених відповідно до законів, військових формувань 1,5 1,5 5 5
15.08 Для цілей підрозділів 15.01,15.07 та для збереження та використання земель природно-заповідногго фонду 1,5 1,5 5 5
15.09 Для розміщення структурних підрозділів апарату МВС,територіальних органів, закладів, установ і підприємств, що належать до сфери управління МВС 1,5 1,5 5 5
15.11 Для розміщення структурних підрозділів Міноборони, територіальних органів, закладів, установ і підприємств, що належать до сфери управління Міноборони 1,5 1,5 5 5

6. Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб

6.1 Пільги зі сплати земельного податку для фізичних осіб визначені ст.281 Податкового кодексу України.

6.2 Крім того, від сплати податку звільняються:

6.2.1 учасники АТО, учасники бойових дій та члени сімей загиблих військовослужбовців, а також зниклих безвісти або захоплених в полон під час виконання бойових завдань, учасники ліквідації аварії на Чорнобильській АЕС;

Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для вказаних категорій фізичних осіб поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:

- для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;

- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селищі – не більш як 0,15 гектара, у селах - не більш як 0,25 гектара;

- для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;

- для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;

- для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.

7. Пільги щодо сплати земельного податку для юридичних осіб

7.1. Пільги зі сплати земельного податку для юридичних осіб визначені ст.282 Податкового кодексу України

7.2. Крім того, від сплати податку звільняються:

7.2.1 підприємства,установи,організації, що є неприбутковими та включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій. У разі виключення таких установ та організацій з Реєстру неприбуткових установ та організацій, декларація подається платником податку протягом 30 календарних днів з дня виключення, а податок сплачується починаючи з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося виключення з Реєстру неприбуткових установ та організацій;

7.2.2 підприємства, установи, організації комунальної форми власності Летичівської селищної ради;

Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для вказаних категорій юридичних осіб поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:

- для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;

- для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селищі – не більш як 0,15 гектара, у селах - не більш як 0,25 гектара;

- для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;

- для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;

- для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.

8. Земельні ділянки, які не підлягають оподаткуванню земельним податком

8.1. Не сплачується податок за:

8.1.1. сільськогосподарські угіддя зон радіоактивно забруднених територій, визначених відповідно до закону такими, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи (зон відчуження, безумовного (обов'язкового) відселення, гарантованого добровільного відселення і посиленого радіоекологічного контролю), і хімічно забруднених сільськогосподарських угідь, на які запроваджено обмеження щодо ведення сільського господарства;

8.1.2. землі сільськогосподарських угідь, що перебувають у тимчасовій консервації або у стадії сільськогосподарського освоєння;

8.1.3. земельні ділянки державних сортовипробувальних станцій і сортодільниць, які використовуються для випробування сортів сільськогосподарських культур;

8.1.4. землі дорожнього господарства автомобільних доріг загального користування - землі під проїзною частиною, узбіччям, земляним полотном, декоративним озелененням, резервами, кюветами, мостами, штучними спорудами, тунелями, транспортними розв'язками, водопропускними спорудами, підпірними стінками, шумовими екранами, очисними спорудами і розташованими в межах смуг відведення іншими дорожніми спорудами та обладнанням, а також землі, що знаходяться за межами смуг відведення, якщо на них розміщені споруди, що забезпечують функціонування автомобільних доріг, а саме:

а) паралельні об'їзні дороги, поромні переправи, снігозахисні споруди і насадження, протилавинні та протисельові споруди, вловлюючі з'їзди, захисні насадження, шумові екрани, очисні споруди;

б) майданчики для стоянки транспорту і відпочинку, склади, гаражі, резервуари для зберігання паливно-мастильних матеріалів, комплекси для зважування великогабаритного транспорту, виробничі бази, штучні та інші споруди, що перебувають у державній власності, власності державних підприємств або власності господарських товариств, у статутному капіталі яких 100 відсотків акцій (часток, паїв) належить державі;

8.1.5. земельні ділянки сільськогосподарських підприємств усіх форм власності та фермерських (селянських) господарств, зайняті молодими садами, ягідниками та виноградниками до вступу їх у пору плодоношення, а також гібридними насадженнями, генофондовими колекціями та розсадниками багаторічних плодових насаджень;

8.1.6. земельні ділянки кладовищ, крематоріїв та колумбаріїв.

8.1.7. земельні ділянки, на яких розташовані дипломатичні представництва, які відповідно до міжнародних договорів (угод), згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, користуються приміщеннями та прилеглими до них земельними ділянками на безоплатній основі.

8.1.8. земельні ділянки, надані для будівництва і обслуговування культових та інших будівель, необхідних для забезпечення діяльності релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровано у встановленому законом порядку.

8.1.9. земельні ділянки, забруднені вибухонебезпечними предметами.

8.2. Не сплачується податок за земельні ділянки, непридатні для використання у зв’язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами.

9. Особливості оподаткування платою за землю

9.1. Селищна рада встановлює ставки плати за землю та пільги щодо земельного податку, що сплачується на відповідній території.

Нові зміни до рішень щодо наданих пільг зі сплати земельного податку надаються відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки до 1 числа першого місяця кварталу, що настає за звітним кварталом, у якому відбулися зазначені зміни.

9.2. Якщо право на пільгу у платника виникає протягом року, то він звільняється від сплати податку починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому виникло це право. У разі втрати права на пільгу протягом року податок сплачується починаючи з місяця, що настає за місяцем, у якому втрачено це право.

9.3. Якщо платники податку, які користуються пільгами з цього податку, надають в оренду земельні ділянки, окремі будівлі, споруди або їх частини, податок за такі земельні ділянки та земельні ділянки під такими будівлями (їх частинами) сплачується на загальних підставах з урахуванням прибудинкової території.

Ця норма не поширюється на бюджетні установи у разі надання ними будівель, споруд (їх частин) в тимчасове користування (оренду) іншим бюджетним установам, дошкільним, загальноосвітнім навчальним закладам незалежно від форм власності і джерел фінансування.

9.4. Плата за землю за земельні ділянки, надані гірничодобувним підприємствам для видобування корисних копалин та розробки родовищ корисних копалин, справляється у розмірі 25 відсотків податку, обчисленого відповідно до і 277 Податкового кодексу.

9.5.Інформація про виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) на підставі рішень органу місцевого самоврядування, прийнятих у попередньому році, надається відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельних ділянок до 1 лютого поточного року.

У разі внесення змін органами місцевого самоврядування до раніше прийнятих рішень органу місцевого самоврядування про виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв) інформація про такі зміни надається відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельних ділянок протягом 30 календарних днів з дня їх внесення.

Така інформація надається в електронному вигляді у порядку та за формою, затвердженими Кабінетом Міністрів України.

9.6. У частині плати за землю за земельні ділянки, що входять до складу території індустріальних парків, включених до Реєстру індустріальних парків, нормативну грошову оцінку яких проведено, що використовуються ініціаторами створення індустріального парку, керуючою компанією індустріального парку та учасниками індустріальних парків, органи місцевого самоврядування можуть:

1) встановлювати ставки земельного податку та орендну плату в розмірі, меншому за розмір земельного податку, встановлений рішенням відповідного органу місцевого самоврядування для певної категорії земель, що сплачується на відповідній території;

2) звільняти від сплати земельного податку.

До таких рішень органів місцевого самоврядування та/або рішень про внесення змін до таких рішень не застосовуються вимоги підпункту 4.1.9 пункту 4.1 та пункту 4.5 статті 4, підпунктів 12.3.3, 12.3.4 і 12.3.7 пункту 12.3, підпункту 12.4.3 пункту 12.4 та пункту 12.5 статті 12 Податкового кодексу та Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності.

10. Податковий період для плати за землю

10.1. Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

10.2. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

11. Порядок обчислення плати за землю

11.1. Підставою для нарахування земельного податку є:

а) дані державного земельного кадастру;

б) дані Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;

в) дані державних актів, якими посвідчено право власності або право постійного користування земельною ділянкою (державні акти на землю);

г) дані сертифікатів на право на земельні частки (паї);

ґ) рішення органу місцевого самоврядування про виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв);

д) дані інших правовстановлюючих документів, якими посвідчується право власності або право користування земельною ділянкою, право на земельні частки (паї);

е) дані Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначеного у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.

У разі подання платником податку до контролюючого органу правовстановлюючих документів на земельну ділянку, земельну частку (пай), відомості про які відсутні у базах даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, нарахування податку фізичним особам здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом інформації про перехід права власності на об’єкт оподаткування".

Центральні органи виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері земельних відносин та у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, у сфері будівництва щомісяця, але не пізніше 10 числа наступного місяця, а також за запитом відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки подають інформацію, необхідну для обчислення і справляння плати за землю, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

У разі подання платником податку до контролюючого органу правовстановлюючих документів на земельну ділянку, відомості про яку відсутні у базах даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, сплата податку фізичними та юридичними особами здійснюється на підставі поданих платником податку відомостей до отримання контролюючим органом інформації про перехід права власності на об’єкт оподаткування.

11.2. Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

11.3. Платник плати за землю має право подавати щомісяця звітну податкову декларацію, що звільняє його від обов'язку подання податкової декларації не пізніше 20 лютого поточного року, протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

11.4. За нововідведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.

У разі зміни протягом року об'єкта та/або бази оподаткування платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися такі зміни.

11.5. Нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю), які надсилають платнику податку у порядку, визначеному статтею 42 Кодексу, до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 Кодексу, разом із детальним розрахунком суми податку, який, зокрема, але не виключно, має містити кадастровий номер та площу земельної ділянки, розмір ставки податку та розмір пільги зі сплати податку.

Нарахування фізичним особам сум земельного податку з підстав, визначених підпунктами в, г, д пункту 286.1 Кодексу, проводиться контролюючими органами виключно у разі надання зазначених даних такими фізичними особами.

У разі переходу права власності на земельну ділянку або права на земельну частку (пай) від одного власника - юридичної або фізичної особи до іншого протягом календарного року податок сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому припинилося його право власності на зазначену земельну ділянку, а новим власником - починаючи з місяця, в якому він набув право власності.

У разі переходу права власності на земельну ділянку або права на земельну частку (пай) від одного власника - фізичної особи до іншого протягом календарного року контролюючий орган надсилає (вручає) податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.

Якщо такий перехід відбувся після 1 липня поточного року, контролюючий орган надсилає (вручає) попередньому власнику нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

У разі якщо платник податків має у власності декілька земельних ділянок або право на декілька земельних часток (паїв), щодо яких необхідно провести звірку даних, для її проведення такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації у контролюючих органах або за місцем знаходження будь-якої з таких земельних ділянок, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю).

Платники плати за землю мають право письмово або в електронній формі засобами електронного зв’язку (з дотриманням вимог, визначених пунктом 42.4 статті 42 Кодексу) звернутися до контролюючого органу за своїм місцем реєстрації у контролюючих органах або за місцем знаходження земельних ділянок, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю), для проведення звірки даних щодо:

розміру площ та кількості земельних ділянок, земельних часток (паїв), що перебувають у власності та/або користуванні платника податку;

права на користування пільгою зі сплати податку з урахуванням положень пунктів 281.4 і 281.5 Податкового кодексу України;

розміру ставки земельного податку;

нарахованої суми плати за землю.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником плати за землю на підставі оригіналів відповідних документів або належним чином засвідчених копій таких документів, зокрема документів на право власності, користування пільгою, а також у разі зміни розміру ставки плати за землю контролюючий орган, до якого звернувся платник плати за землю, проводить протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення разом з детальним розрахунком суми податку. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

11.6. За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у спільній власності кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується з урахуванням прибудинкової території кожному з таких осіб:

1) у рівних частинах - якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділена в натурі, або одній з таких осіб-власників, визначеній за їх згодою, якщо інше не встановлено судом;

2) пропорційно належній частці кожної особи - якщо будівля перебуває у спільній частковій власності;

3) пропорційно належній частці кожної особи - якщо будівля перебуває у спільній сумісній власності і поділена в натурі.

За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у користуванні кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується кожному з них пропорційно тій частині площі будівлі, що знаходиться в їх користуванні, з урахуванням прибудинкової території.

11.7. Юридична особа зменшує податкові зобов'язання із земельного податку на суму пільг, які надаються фізичним особам відповідно до пункту 281.1 статті 281 Кодексу за земельні ділянки, що знаходяться у їх власності або постійному користуванні і входять до складу земельних ділянок такої юридичної особи.

Такий порядок також поширюється на визначення податкових зобов'язань із земельного податку юридичною особою за земельні ділянки, які відведені в порядку, встановленому Законом України "Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні" для безоплатного паркування (зберігання) легкових автомобілів, якими керують особи з інвалідністю з ураженням опорно-рухового апарату, члени їх сімей, яким відповідно до порядку забезпечення осіб з інвалідністю автомобілями передано право керування автомобілем, та законні представники недієздатних осіб з інвалідністю або дітей з інвалідністю, які перевозять осіб з інвалідністю (дітей з інвалідністю) з ураженням опорно-рухового апарату.

12. Строк сплати плати за землю

12.1. Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

12.2. Облік фізичних осіб - платників податку і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю), щороку до 1 травня.

12.3. Податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

13.4. Податкове зобов'язання з плати за землю, визначене у податковій декларації, у тому числі за нововідведені земельні ділянки, сплачується власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

13.5. Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Фізичними особами у сільській та селищній місцевості земельний податок може сплачуватися через каси сільських (селищних) рад або рад об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, за квитанцією про приймання податкових платежів. Форма квитанції встановлюється у порядку, передбаченому статтею 46 Кодексу.

13.6. При переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на таку земельну ділянку.

13.7. У разі надання в оренду земельних ділянок (у межах населених пунктів), окремих будівель (споруд) або їх частин власниками та землекористувачами податок за площі, що надаються в оренду, обчислюється з дати укладення договору оренди земельної ділянки або з дати укладення договору оренди будівель (їх частин).

13.8. Власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.

13.9. У разі якщо контролюючий орган не надіслав (не вручив) податкове (податкові) повідомлення-рішення у строки, встановлені статтею 286 Кодексу, фізичні особи звільняються від відповідальності, передбаченої Кодексом за несвоєчасну сплату податкового зобов’язання.

13.10. Податкове зобов’язання з цього податку може бути нараховано за податкові (звітні) періоди (роки) в межах строків, визначених пунктом 102.1 статті 102 Податкового кодексу України.

Додаток 2

до рішення сесії

Летичівської селищної ради

від 2024 року №

ПОЛОЖЕННЯ

про орендну плату

1.Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний контролюючий орган про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Форма надання інформації затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Договір оренди земель державної і комунальної власності укладається за типовою формою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

2. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (крім випадків консервації таких земельних ділянок або визнання земельних ділянок забрудненими (потенційно забрудненими) вибухонебезпечними предметами).

3. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

3.1. не може бути меншою за розмір земельного податку:

для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки, для земель загального користування - не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 1 відсотка їх нормативної грошової оцінки;

для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких не проведено, - у розмірі не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області, для сільськогосподарських угідь - не менше 0,3 відсотка та не більше 5 відсотків нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Автономній Республіці Крим або по області;

3.2. не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

3.3. може перевищувати граничний розмір орендної плати, встановлений у підпункті 288.5.2 ПКУ, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах.

3.4. для пасовищ у населених пунктах, яким надано статус гірських, не може перевищувати розміру земельного податку.

3.5. для баз олімпійської, паралімпійської та дефлімпійської підготовки, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України, не може перевищувати 0,1 відсотка нормативної грошової оцінки.

4. Плата за суборенду земельних ділянок не може перевищувати орендної плати.

5. Податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 ПКУ.

6. За земельні ділянки, визначені цим пунктом, у цілях розрахунку орендної плати розмір податкових зобов’язань з орендної плати визначається з урахуванням положень, визначених Кодексом.

Не нараховується орендна плата за договорами оренди земельних ділянок державної і комунальної власності, щодо яких відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, що здійснюють розпорядження земельними ділянками державної та комунальної власності відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України, прийнято рішення про затвердження робочого проекту землеустрою щодо консервації земельної ділянки на строк, визначений цим робочим проектом.

Не нараховується орендна плата за договорами оренди земельних ділянок державної і комунальної власності, які забруднені вибухонебезпечними предметами, за період, який починається з першого числа місяця, на який припадає дата початку обстеження земельної ділянки операторами протимінної діяльності, та завершується останнім числом місяця, в якому такі земельні ділянки визнані придатними для використання.

У частині земельних ділянок, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) активні бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, період, коли земельні ділянки визнаються забрудненими вибухонебезпечними предметами, визначається як період, що починається з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території (у тому числі коли дата початку обстеження небезпечної території операторами протимінної діяльності настає після дати завершення бойових дій або тимчасової окупації на відповідній території), за умови подання платником плати за землю заяви до органу місцевого самоврядування, військової адміністрації та військово-цивільної адміністрації про потенційне забруднення земельної ділянки вибухонебезпечними предметами та прийняття таким органом місцевого самоврядування, військовою адміністрацією або військово-цивільною адміністрацією рішення про встановлення податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів щодо земельної ділянки, зазначеної в такій заяві, та завершується останнім числом місяця, в якому такі земельні ділянки визнані придатними для використання.

Не нараховується орендна плата за договорами оренди земельних ділянок державної і комунальної власності, які непридатні для використання у зв’язку з потенційною загрозою їх забруднення вибухонебезпечними предметами, протягом періоду, що починається з першого числа місяця, на який припадає дата прийняття рішення сільською, селищною, міською радою, військовою адміністрацією або військово-цивільною адміністрацією про надання податкових пільг зі сплати місцевих податків та/або зборів на підставі заяви платника податків, та завершується останнім числом місяця, на який припадає дата, що настає раніше, - або останній день строку, на який надано пільгу зі сплати місцевих податків та зборів відповідно до прийнятого рішення (у тому числі з урахуванням змін, внесених до такого рішення), або дата скасування відповідного рішення, або дата початку обстеження земельної ділянки операторами протимінної діяльності чи визнання земельної ділянки придатною для використання.

У разі подання платником орендної плати до контролюючого органу рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, що здійснює розпорядження земельними ділянками державної та комунальної власності відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України, про затвердження робочого проекту землеустрою щодо консервації земельної ділянки, відомості про заходи щодо охорони земель і ґрунтів яких відсутні у базах даних інформаційних систем центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, або рішення сільської, селищної, міської ради, військової адміністрації або військово-цивільної адміністрації про надання податкових пільг зі сплати місцевих податків та зборів на підставі заяви такого платника податків про визнання земельної ділянки непридатною для використання у зв’язку із потенційною загрозою її забруднення вибухонебезпечними предметами, нарахування орендної плати до отримання контролюючим органом даних з Державного земельного кадастру або відповідної інформації від сільської, селищної, міської ради, військової адміністрації або військово-цивільної адміністрації щодо прийнятих рішень здійснюється на підставі відомостей, наданих платником податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником орендної плати на підставі оригіналів або належним чином засвідчених копій рішень відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, що здійснює розпорядження земельними ділянками державної та комунальної власності відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України, про затвердження робочого проекту землеустрою щодо консервації земельної ділянки або рішень сільської, селищної, міської ради, військової адміністрації або військово-цивільної адміністрації про надання податкових пільг зі сплати місцевих податків та зборів на підставі заяви такого платника податків про визнання земельної ділянки непридатною для використання  у зв’язку із потенційною загрозою її забруднення вибухонебезпечними предметами, контролюючий орган, до якого звернувся платник орендної плати, протягом десяти робочих днів здійснює перерахунок платежу і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення разом  із детальним розрахунком суми орендної плати. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

При цьому річна сума платежу за такі земельні ділянки визначається пропорційно кількості місяців, в яких земельна ділянка державної чи комунальної власності була визнана придатною для використання.

Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.

Розмір річної орендної плати встановлюється на рівні:

Категорія земель Вид цільового призначення Ставка орендної плати (% від нормативної грошової оцінки)
Землі сільськогосподарського призначення 01.01 Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва 12
01.02 Для ведення фермерського господарства 12
01.03 Для ведення особистого селянського господарства 3
01.04 Для ведення підсобного сільського господарства 3
01.05 Для індивідуального садівництва 3
01.06 Для колективного садівництва 3
01.07 Для городництва 3
01.08 Для сінокосіння і випасання худоби 3
01.10 Для пропаганди передового досвіду ведення сільського господарства 6
01.13 Для іншого сільськогосподарського призначення 3
01.18 Земельні ділянки загального користування, які використовуються як польові дороги, прогони 12
Землі житлової та громадської забудови 02.01 Землі житлової забудови
Для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка)
3
02.03 Для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку 3
02.05 Для будівництва індивідуальних гаражів 4
02.07 Для іншої житлової забудови 4
Землі громадської забудови 03.01 Землі громадської забудови
Для будівництва та обслуговування будівель органів державної влади та місцевого самоврядування
4
03.03 Для будівництва та обслуговування будівель закладів охорони здоров'я та соціальної допомоги 4
03.04 Для будівництва та обслуговування будівель громадських та релігійних організацій 4
03.05 Для будівництва та обслуговування будівель закладів культурно-просвітницького обслуговування 3
03.07 Для будівництва та обслуговування будівель торгівлі 10
03.08 Для будівництва та обслуговування об'єктів туристичної інфраструктури та закладів громадського харчування 10
03.09 Для будівництва та обслуговування будівель кредитно-фінансових установ 12
03.10 Для будівництва та обслуговування адміністративних будинків, офісних будівель компаній, які займаються підприємницькою діяльністю, пов’язаною з отриманням прибутку 5
03.12 Для будівництва та обслуговування будівель закладів комунального обслуговування 3
03.13 Для будівництва та обслуговування будівель закладів побутового обслуговування 3
03.15 Для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови 4
Землі природно- заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення 04.03 Землі природно-заповідного фонду
Для збереження та використання національних природних парків
3
04.10 Для зберігання та використання пам’яток природи 3
Землі оздоровчого призначення 06.01 Для будівництва та обслуговування санаторно- оздоровчих закладів 10
06.02 Для розробки родовищ природних лікувальних ресурсів 10
06.03 Для інших оздоровчих цілей 10
Землі рекреаційного призначення 07.01 Для будівництва та обслуговування об'єктів рекреаційного призначення 10
07.02 Для будівництва та обслуговування об'єктів фізичної культури і спорту 3
07.03 Для індивідуального дачного будівництва 4
07.05 Для цілей підрозділів 07.01-07.04 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду 4
Землі історико- культурного призначення 08.01 Для забезпечення охорони об’єктів культурної
спадщини
3
08.02 Для розміщення та обслуговування музейних закладів 3
08.03 Для іншого історико-культурного призначення 3
Землі лісогосподарського призначення 09.01 Для ведення лісового господарства і пов’язаних з ним послуг 10
09.02 Для іншого лісогосподарського призначення 10
Землі водного фонду 10.01 Для експлуатації та догляду за водними об'єктами 9
10.02 Для облаштування та догляду за прибережними захисними смугами 9
10.04 Для експлуатації та догляду за гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами і каналами 7
10.05 Для догляду за береговими смугами водних шляхів 7
10.06 Для сінокосіння 9
10.07 Для рибогосподарських потреб 9
10.08 Для культурно-оздоровчих потреб, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей 10
10.10 Для будівництва та експлуатації гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд 5
Землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення 11.01 Землі промисловості
Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов'язані з користуванням надрами
7
11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості 7
11.03 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд будівельних організацій та підприємств 7
11.04 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд технічної інфраструктури (виробництва та розподілення газу, постачання пари та гарячої води, збирання, очищення та розподілення води) 7
12.04 Землі транспорту
Для розміщення та експлуатації будівель і споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства
7
12.08 Для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій 7
12.09 Для розміщення та експлуатації будівель і споруд іншого наземного транспорту 7
12.11 Для розміщення та експлуатації об’єктів дорожнього сервісу 8
13.01 Землі зв'язку
Для розміщення та експлуатації об'єктів і споруд телекомунікацій
10
13.02 Для розміщення та експлуатації будівель та споруд об'єктів поштового зв'язку 10
13.03 Для розміщення та експлуатації інших технічних засобів зв'язку 10
14.01 Землі енергетики
Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів енергогенеруючих підприємств, установ і організацій
10
14.02 Для розміщення, будівництва, експлуатації та обслуговування будівель і споруд об'єктів передачі електричної та теплової енергії 10

7. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, не пізніше 15 січня поточного року забезпечують інформування центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, і власників землі та землекористувачів про щорічну індексацію нормативної грошової оцінки земель.