ОПИС ДОКУМЕНТУ
Рішення: | Прийнято |
---|---|
Сесія: | LXXIII |
Скликання: | VIII |
Вид: | За основу і в цілому |
Номер: | 50-73/2025 |
Дата реєстрації: | 27.02.2025 |
Проголосовано: | 27.02.2025 11:24:20 |
Автор: | Смаглюк Л.Д |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
21
- Не підтримали
0
- Утримались
0
- Не голосували
0
- Відсутні
6
ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 50-73/2025
ПРОЄКТ
Автор: Заступник селищного голови Ніцевич А.В.
ЛЕТИЧІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ХМЕЛЬНИЦЬКОГО РАЙОНУ ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
VІІІ скликання
____________________ сесії
__.__.2025 р. Летичів №__
Про затвердження Програми підтримки діяльності управління соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації на 2025 рік
Відповідно до Бюджетного кодексу України (зі змінами), законів України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про місцеві державні адміністрації», «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного та соціального розвитку України» (зі змінами), постанов Кабінету Міністрів України від 09 листопада 2016 року № 787 «Про видатки на оплату праці працівників місцевих державних адміністрацій», від 09 листопада 2016 року № 811 «Деякі питання оплати праці працівників структурних підрозділів з питань соціального захисту населення місцевих державних адміністрацій», з метою ефективного виконання працівниками управління соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації делегованих їм повноважень з реалізації державної політики соціального захисту громадян, враховуючи висновки комісії з питань планування бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку, сесія селищної ради
В И Р І Ш И Л А:
- Затвердити Програму підтримки діяльності управління соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації на 2025 рік (додається).
2. Дане рішення довести до відома виконавців Програми.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з планування, фінансів, бюджету та соціально-економічного розвитку, житлово-комунального господарства, комунальної власності, промисловості, підприємництва, транспорту, зв’язку та сфери послуг (голова комісії Морозова О.М.).
Селищний голова Ігор ТИСЯЧНИЙ
Автор проєкту:
Заступник селищного голови Анатолій НІЦЕВИЧ
ПОГОДЖЕНО:
Заступник селищного голови Михайло МАРИНЮК
Начальник юридичного відділу
Летичівської селищної ради Олена КОБЕРНИК
Секретар Летичівської селищної
ради Василь ПРОВОЗЬОН
Затверджено
рішенням __ сесії VІІІ скликання Летичівської селищної ради
від __.__.2025 року №__
Програма
підтримки діяльності управління соціального захисту населення
Хмельницької районної державної адміністрації на 2025 рік
I. Загальна характеристика Програми
Програма підтримки діяльності управління соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації на 2025 рік (далі – Програма) розроблена відповідно до пункту 16 частини 1 статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 85 Бюджетного кодексу України, статей 2, 5, 11 Закону України «Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України» (зі змінами), постанов Кабінету Міністрів України від 09 листопада 2016 року № 787 «Про видатки на оплату праці працівників місцевих державних адміністрацій», 09 листопада 2016 року № 811 «Деякі питання оплати праці працівників структурних підрозділів з питань соціального захисту населення місцевих державних адміністрацій».
Програма розроблена з врахуванням того, що фінансування видатків із загального фонду Державного бюджету на виплату заробітної плати працівників управління соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації не забезпечується в повному обсязі. Програма передбачає заходи, що здійснюються на місцевому рівні з метою фінансової підтримки управління соціального захисту населення районної державної адміністрації та її відділів в умовах обмеженого фінансування, зокрема, на оплату праці, для ефективного виконання ними делегованих повноважень, а саме прийом документів, нарахування та виплата усіх видів державної соціальної допомоги, компенсаційних виплат та грошового забезпечення.
II. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма
Соціальний захист та гідний рівень життя кожному громадянину гарантований Конституцією України. Починаючи з 2015 року Урядом започатковано впровадження ряду реформ у різних сферах діяльності, у тому числі в процесі децентралізації повноважень. Перед працівниками органів виконавчої влади, місцевого самоврядування поставлено перелік завдань щодо забезпечення ефективної реалізації повноважень на місцевому рівні, зокрема і в сфері соціального захисту.
Зокрема, постановою Кабінету міністрів України від 28 жовтня 2020 р. № 1035 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» створено максимальне наближення до безпосереднього споживача мережі адміністративних послуг соціального характеру для мешканців територіальних громад, впроваджено механізм сервісного підходу та дотримання принципу максимальної доступності адміністративних послуг соціального характеру для мешканців через програмний комплекс «Інтегрована система «Соціальна громада» з прийому документів усіх видів державних соціальних допомог та компенсацій, інших адміністративних послуг соціального спрямування.
На сьогодні можливості програмного комплексу «Соціальна громада» дозволяють уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади приймати документи лише від отримувачів державних соціальних допомог, інші, передбачені постановою 1035, адміністративні послуги продовжують надавати працівники управління соціального захисту населення, а саме – прийом та опрацювання документів:
- на виплату грошової компенсації вартості санаторно-курортного лікування деяким категоріям громадян;
- використання коштів державного бюджету для виконання програм, пов'язаних із соціальним захистом громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
- на забезпечення осіб з інвалідністю автомобілями;
- на виплати деяким категоріям осіб з інвалідністю грошової компенсації замість санаторно-курортної путівки та вартості самостійного санаторно-курортного лікування;
- на виплати одноразової винагороди жінкам, яким присвоєно почесне звання України «Мати-героїня»;
- на виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) або інвалідності волонтера внаслідок поранення (контузії, травми або каліцтва), отриманого під час надання волонтерської допомоги в районі проведення антитерористичної операції,
- здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, бойових дій та збройного конфлікту;
- на виплати одноразової компенсації за шкоду, заподіяну внаслідок Чорнобильської катастрофи, інших ядерних аварій, ядерних випробувань, військових навчань із застосуванням ядерної зброї, та щорічної допомоги на оздоровлення деяким категоріям громадян;
- надання щорічної грошової допомоги для компенсації вартості путівок санаторно-курортним закладам та закладам відпочинку, здійснення доплат за рахунок власних коштів, виплати грошової компенсації громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Попри масове скорочення фахівців протягом 2020-2021 років управління соціального захисту населення забезпечує виконання понад 100 функцій і завдань соціального спрямування, які направлені на забезпечення реалізації державної політики з питань соціального захисту. Завантаженість спеціалістів залишається значною, оскільки з’явилась необхідність соціального захисту осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території та районів проведення бойових дій.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.01.2021 №99 «Про Реєстр надавачів та отримувачів соціальних послуг» Мінсоцполітики розроблено підсистему Єдиної інформаційної системи соціальної сфери «Реєстр надавачів та отримувачів соціальних послуг» для забезпечення внесення інформації про надавачів соціальних послуг відповідальними спеціалістами управління соціального захисту населення, та починаючи з лютого 2023 року забезпечено підключення користувачів до роботи у промисловому середовищі Реєстру, на сьогодні управління працює над наповненням Реєстру багатодітних сімей.
На сьогоднішній день забезпечено взаємодію управління соціального захисту населення Хмельницької райдержадміністрації із Центрами надання адміністративних послуг та відділами соціального захисту населення територіальних громад у питанні прийому електронних справ для призначення усіх видів соціальної підтримки, проте значний обсяг прийнятих документів для забезпечення технічними засобами реабілітації, санаторно-курортного лікування, психологічної реабілітації та професійної адаптації учасників АТО/ООС, Захисників та Захисниць України, кількість яких значно збільшилась протягом поточного року.
У зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, введенням воєнного стану значно зменшено видатки на фінансування канцелярського приладдя, заправки, відновлення, ремонт картриджів, оплати послуг зв’язку, супроводження програмних комплексів тощо, бажає бути кращим матеріально-технічне забезпечення.
Збільшення навантаження, недостатнє фінансування та невисокий рівень заробітної плати є передумовою до збільшення плинності кадрів та зниження якості надання адміністративних послуг, що призведе до соціальної напруги серед вразливих верств населення району, – а отже необхідно вжити превентивних заходів щодо недопущення негативних наслідків та вирішити проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма.
III. Мета Програми
Реалізація програми сприятиме ефективному виконанню працівниками управління соціального захисту населення делегованих їм повноважень.
Основною мотивацією для зниження плинності кадрів, утримання кадрового потенціалу, його збільшення – є достойний рівень оплати праці, а саме: виплати заробітної плати з урахуванням стимулюючих виплат, передбачених чинним законодавством, забезпечення належних умов праці тощо, тому реалізація Програми підтримає мотивацію працівників у виконанні завдань з реалізації державної політики соціального захисту громадян, підвищить рівень та авторитет органів місцевого самоврядування у співпраці з виконавчою владою на місцях.
IV. Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми,
обсягів та джерел фінансування
Засобами розв’язання проблеми є спрямування коштів місцевого бюджету відповідно до статті 2 Закону України «Про джерела фінансування органів державної влади», постанови Кабінету Міністрів України від 09 листопада 2016 року №787 «Про видатки на оплату праці працівників місцевих державних адміністрацій» для покращення фінансового забезпечення управління соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації, створення належних умов оплати праці для працівників.
Пропонована програма передбачає:
- здійснення видатків для достатнього рівня оплати праці працівників, в першу чергу державних службовців за виплатами, передбаченими статтею 50, частиною 2 статті 54, статтею 52 Закону України «Про державну службу»;
- створення зручних і сприятливих умов праці для працівників управління соціального захисту населення, а, отже, і якісне отримання послуг громадянами;
- сприяння підвищенню рівня життєзабезпечення жителів району шляхом надання відповідних адміністративних послуг.
У разі необхідності внесення змін протягом терміну виконання Програми відповідальний виконавець готує уточнення показників, заходів та вносить їх на розгляд сесії територіальної громади.
V. Ресурсне забезпечення програми
тис. грн.
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання програми | Виконання програми | Усього витрат на виконання програми |
2025 рік | ||
Обсяг ресурсів, усього, у тому числі: | 50,0 | 50,0 |
місцевий бюджет | 50,0 | 50,0 |
Суми коштів, необхідних на реалізацію програми є орієнтовними та можуть змінюватися виходячи з потреб управління соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації та можливостей місцевого бюджету.
Фінансування програми здійснюється виключно за умови затвердження бюджетних призначень на її виконання рішенням місцевої ради про бюджет на відповідний рік або внесенням змін до нього, згідно з розписом місцевого бюджету.
Термін дії програми –2025 рік.
VI. Очікувані результати виконання Програми
Виконання програми та матеріальне стимулювання працівників управління соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації сприятиме:
- достатньому рівню оплати праці державних службовців (за виплатами, передбаченими статтею 50, частиною 2 статті 54, статтею 52 Закону України «Про державну службу») для професійного виконання посадових обов’язків, заохоченню їх до результативної та ефективної, доброчесної та ініціативної роботи;
- підвищенню ефективності роботи органів виконавчої влади;
- забезпеченню якості прийняття та реалізації рішень у системі державного управління і дасть змогу забезпечити належне виконання делегованих повноважень;
- якісне надання послуг громадянам територіальної громади Летичівської селищної ради;
- підвищення рівня життєзабезпечення жителів громади шляхом надання адміністративних послуг.
VII. Координація та контроль за ходом виконання Програми
Організація виконання та координація діяльності з реалізації заходів Програми покладається на управління соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації.
Контроль за виконанням Програми здійснюється начальником та його заступниками згідно з розподілом обов’язків.
У разі необхідності внесення змін протягом терміну виконання Програми відповідальний виконавець готує уточнення показників, заходів та виносить їх на розгляд сесії Летичівської селищної ради.
Додаток 1
ПАСПОРТ
Програми підтримки діяльності управління соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації на 2025 рік
1. | Ініціатор розроблення Програми | Управління соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації |
2. | Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми | |
3. | Розробник Програми | Управління соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації |
4. | Співрозробники Програми | Летичівська селищна рада |
5. | Відповідальні виконавці Програми | Управління соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації |
6. | Учасники Програми | Управління соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації, Летичівська селищна рада |
7. | Термін реалізації Програми | 2025 рік |
8. | Джерела фінансування Програми | Бюджет Летичівської селищної територіальної громади |
9. | Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього, | 50,0 тис. грн. |
у тому числі: | ||
9.1. | Державний бюджет | |
9.2. | бюджет Летичівської селищної територіальної громади | 50,0 тис. грн. |
9.3. | коштів інших джерел |
Додаток 2
Ресурсне забезпечення
Програми підтримки діяльності управління соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації на 2025 рік
Етапи виконання Програми
Показники витрат: | 2025 р. | Всього, тис. грн. |
Селищний бюджет | 50,0 | 50,0 |
Кошти небюджетних джерел | ||
РАЗОМ | 50,0 | 50,0 |
Додаток 3
Напрямки діяльності та заходи
Програми підтримки діяльності управління соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації на 2025 рік
№ п/п | Назва напрямку діяльності (пріоритетні напрямки) | Перелік заходів програми | Відповідальний виконавець | Джерела фінансування | Орієнтовні річні обсяги фінансування (вартість), тис. грн. | Очікуваний результат |
2025 рік | ||||||
1 | Забезпечення виконання управлінням соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації делегованих повноважень |
| Управління соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації | Бюджет Летичівської селищної територіальної громади | 30,0 | Забезпечення достатнього рівня оплати праці державних службовців (за виплатами, передбаченими статтею 50, частиною 2 статті 54, статтею 52 Закону України «Про державну службу») для ефективного здійснення ними делегованих повноважень |
2. Фінансування канцелярського приладдя та оплата послуг | 20,0 | |||||
Всього | 50,0 |